Tips och råd för en helkväll
Nedan finner ni en checklista med punkter att tänka på vid bokning av en DJ. Skriv gärna ut denna som stöd i er kontakt med oss.
Allmänt & utrustning
- Vill ni ha dansen i samma rum som ni äter middag eller någon annanstans?
- Ska gästerna förflytta sig under kvällen mellan olika rum?
- När sker riggning av utrustningen? Ska den riggas dagen innan eller i samband med att gästerna förflyttar sig till ett annat rum?
- Hur lång tid beräknar ni att middagen kommer att ta? Är det tal eller aktiviteter under middagen?
- Tidsschema:
- Gästerna kommer kl:
- Sittning kl:
- Middag klar kl:
- Musiken börjar kl:
- Sluttid kl:
- När skall rivning av utrustningen ske? Ska den rivas på natten, dagen efter eller nästa vardag?
- Hur vill ni ha er DJ placerad i lokalen?
- Har ni ett 1-2 meter långt bord, gärna med duk, som er DJ kan låna eller vill ni att det ska medtagas?
El
Beroende på festen/eventets storlek varierar behovet av el. För en privatfest behöver vi normalt ett eluttag med 10A-16A i. Kontrollera gärna detta med lokalen. Vid ett event har vi gärna ett möte i lokalen för att diskutera elförsörjning samt upplägg av tekniken.
Musikval
- Hur är ålders- och könsfördelningen bland gästerna?
- Vill ni ha någon huvudinriktning på musiken?
- Har ni något tema?
- Vad tycker ni om för musikgenre och årtal?
- Vilka är era favoritlåtar och artister?
- Vad tycker gästerna om för musik?
- Berätta för toastmaster och gäster om oss, så att de kan kontakta oss angående önskemål och idéer om musik.
- Har ni någon musik ni vill ta med och spela? Vi kan spela CD-skivor och ni kan även koppla in mp3-spelare. Meddela gärna detta i förväg.
Övrigt
- Önskar ni spela upp LP, kassett eller MiniDisc under middagen?
- Behövs mikrofon för påannonsering av uppträdande eller motsvarande?